ISO9001:

Tevékenységek

Az első, és egyik legfontosabb rendszer a vállalkozások részére, az ISO 9001. Az ISO 9001 tanúsítás három évre szól, viszont évente felülvizsgálja a tanúsító szervezet, leellenőrzi ezáltal, hogy felülvizsgálati ciklusban is minden megfelelően zajlik. A tanúsításról minden esetben megfelelőségi igazolást – tanúsítványt - állít ki, ami önmagában is alkalmas a vevői bizalom elnyerésére, fokozására. Sok esetben az ISO9001 tanúsítvány alapfeltétele – akár látens igényként is – multinacionális cégek beszállítóivá válásának.

De mi is pontosan az ISO9001 szabvány?

Egy olyan szabvány amit azért dolgoztak ki, hogy mindenféle típusú és méretű szervezet sikerrel alkalmazhasson. NEM szakmaspecifikus szabvány, tehát bármilyen szervezet bevezetheti függetlenül attól hogy milyen terméket gyárt vagy esetleg milyen szolgáltatást nyújt. Célja, hogy folyamat szemléletének köszönhetően az alkalmazó szervezet hatékonysága és eredményesége növekedjen - mérhető mutatókkal alátámasztva igazolva ezt!

Miért fontos ez?

A szervezet átláthatóbb lesz, a felelősségi és hatásköri viszonyok egyértelművé válnak.
Segít megnyerni a potenciális vevőket, mivel nagyobb bizalommal vannak a tanúsított cégek iránt.

Mi történik ha egy szervezet a meglévő gyakorlata alapján építi ki az ISO 9001 szabványt tanácsadó segítségével?

• Elkerülhető a kezdeti kudarc
• Használható és szervezetre szabott irányítási rendszer kerül kialakításra
• Felhasználható a már meglévő gyakorlat és a dokumentációs rendszer
• A dolgozók inkább magukénak érzik a tanúsított szabvány előírásait.
• Nem vagy csak kismértékű plusz munkát eredményez a működtetés

Milyen előnyökkel járhat egy jól kiépített ISO9001 irányítási rendszer:

• Segít rendbe tenni a munka- felelősség és hatásköröket, ezáltal plusz kapacitás szabadul fel.
• A tanúsítvány önmagában is alkalmas (leendő) partnerei bizalomkeltésére.
• A „jól” (meglévő gyakorlathoz igazított) bevezetett ISO 9001 rendszer által kialakul a folyamatos fejlődés igénye a szervezet minden dolgozójában.
• A szabványt bevezetett cégek vezetői a rendezett struktúra miatt naprakészek , így hatékonyabb az irányítás.
• A folyamatok szabályozottabbá válnak, így a dolgozók munkája nyomon követhető, számszerűsíthető és értékelhető.